Andrahandsuthyrning

Vi vill främst att personer som äger sin bostadsrätt också ska bo i den. Dock finns det många saker som kan hända i livet och att hyra ut sin lägenhet under en period är ingenting som är konstigt.

Vill du hyra ut din lägenhet i föreningen så vill vi att ni läser igenom föreningens stadgar så att man är väl påläst om vad som gäller vid en andrahandsuthyrning.

Därefter vill vi att ni skickar in en ansökan till styrelsen i god tid innan uthyrningen så att vi hinner behandla den under nästkommande styrelsemöte.

Ansökan gör ni genom att fylla i samtliga uppgifter i dokumentet ansökan om andrahandsuthyrning. Därefter skickar ni in detta till styrelsen antingen via mail eller att ni lämnar ansökan i föreningens brevlåda på Ribevägen 4B.